SEO يا بهينه سازی موتور جستجوگر چيست؟
نوشته شده توسط : مونا احمدی

 

 
 

سئو نوعی بازاريابی است كه بدون هزينه بتوانيم در موتورهای جستجوگر بيشتر ديده شويم. سئو شامل دو عنصر است: تكنيك و خلاقيت ، كه هر دو لازمه ی بهبود رتبه و ترافيك و افزايش آگاهی می باشند. سئو جنبه های زيادی دارد ، از لغات درون صفحه شما گرفته تا راهی كه سايت های ديگر به سايت شما لينك شوند. بعضی مواقع سئو به راحتی بدين معناست كه مطمئن شويد سايت شما طوری ساخته و سازماندهی شده كه موتورهای جستجوگر آن را بفهمند.

سئو فقط اين نيست كه وب سايتی بسازيم كه برای موتورهای جستجوگر دوستانه باشد. سئو يعنی سايت تان را برای مردم هم بهتر كنيد.  اين دو هميشه دست بدست هم ميدهند.

در اين راهنما تمام جوانب سئو را توضيح خواهيم داد ، از پيدا كردن كلمات كليدی (واژه ها و عبارات) كه برای سايت شما ترافيك ايجاد ميكنند گرفته تا اينكه چطور سايت تان را برای موتورهای جستجوگر دوستانه كنيد ، يا حتی لينك بسازيد و ارزش خاص سايت تان را به  بازار معرفی كنيد. اگر اين موضوعات گيج كننده هستند نگران نباشيد ما شما را تنها نميگذاريم و برای كمك آمده ايم.

%d8%b3%d8%a6%d9%88

 چرا وب سايت من نياز به سئو دارد؟

اكثر ترافيك اينترنت توسط موتورهای جستجوگر عمده و تجاری مانند google ، bing و Yahoo رانده می شود و هرچند رسانه های  اجتماعی و ديگر انواع ترافيك ها قادرند بازديد به سايت شما را فراهم كنند ولی موتورهای جستجوگر اصلی ترين روش جهت دهی برای اكثر كاربران اينترنت مي باشند.

اين موضوع برای تمام موارد و سايت هايی كه حاوی مطالب يا خدمات يا محصول و اطلاعات هستند صدق مي كند. منحصر به فرد بودن  موتورهای جستجوگر بدين خاطر است كه ترافيك هدفمند فراهم مي كنند (مردمی كه دنبال شما و چيزی كه شما ارائه مي دهيد مي گردند). موتورهای جستجوگر جاده هايی هستند كه اين اتفاق در آنها رخ مي دهند. اگر موتورهای جستجوگر سايت شما را پيدا نكنند يا نتوانند محتوای كاری شما را به پايگاه داده های خود اضافه كنند ، شما فرصت های باورنكردنی برای جهت دادن ترافيك به سايت تان را از دست داده ايد.

پرسش جستجو – لغاتی كه كاربر در پنجره ی جستجو تايپ ميكند ارزش خارق العاده ای دارند. تجربه نشان داده ترافيك موتور جستجوگر ميتواند موفقيت يا ورشكستگی سازمانی را در دست خود بگيرد. ترافيك هدفمندی كه سايتی را پوشش ميدهد ميتواند طوری باعثتبليغات و درآمد شود و در معرض ديد قرار بدهد كه شايد هيچ نوع كانال بازاريابی ديگری نتواند از پس آن برآيد. سرمايه گذاری در سئو  در مقايسه با انواع بازاريابی های ديگر ميتواند بازده ای استثنايی در بر داشته باشد.

SEO يا بهينه سازی موتور جستجوگر چيست؟

 چرا موتورهای جستجوگر نميتوانند بدون سئو متوجه سايت من شوند؟

موتورهای جستجوگر باهوشند ولی هنوز به كمك نياز دارند. موتورها دائما در حال بهتر كردن تكنولوژی شان هستند تا شبكه را عميق تر بگردند و نتيجه ی بهتری به كاربر بدهند ، ولی عملكرد آنها هنوز محدود است ، در حاليكه سئو سایت ميتواند هزاران بازديد كننده به شما  بفرستد و توجه به شما را افزايش دهد. يك حركت اشتباه ميتواند سايت شما را پنهان و نتيجه جستجو را كاملا به حداقل برساند.

سئو هم محتوا را برای موتورها موجود ميكند و هم به كمك آن رتبه افزايش می يابد و در جايی قرار ميگيرد تا جستجوگر راحت تر آن را ميبيند و پيدا ميكند. رقابت در اينترنت دائما رو به افزايش است و كمپانی هايی كه سئو بكار ميبرند در خصوص بازديد كننده و مشتري از ديگران سبقت ميگيرند.

 
 
 

 آيا ميتوانم سئو را براي خودم انجام دهم؟

دنيای سئو بسيار پيچيده است ولي اكثر مردم ميتوانند براحتی اصول آن را درك كنند و حتی كمترين دانش فرق بزرگي ايجاد ميكند. آموزش های رايگان سئو به طور گسترده روی اينترنت موجود هستند و شامل راهنماهايی از قبيل همين نوشته ميباشند. اين راهنمايی ها را با كمی تمرين تلفيق كنيد تا در مسير تبديل شدن به يك حرفه ای قرار گيريد.

اگر نميتوانيد برای اينكار زمان بگذاريد ، يا موارد را ياد بگيريد ، يا وب سايتتان پيچيده است شايد بهتر باشد كار را به كاردان بسپاريد. شركت هايی كه در خصوص سئو كار ميكنند متفاوتند، بعضی ها بسيار تخصصی اند و مابقی روش های كلی بكار ميبرند. در هر حال بد نيست اصول كلی آن را بدانيد.

چه مقدار از اطلاعات اين مقاله مورد نياز من است؟

اگر در مورد بهبود ترافيك جستجوی خود جدی هستيد و با سئو هم آشنا نيستيد توصيه مي كنيم اين راهنما را از اول تا آخر بخوانيد. ما سعی كرديم مطالب را تا حد ممكن خلاصه كنيم تا راحت درك شوند.

هر بخش از اين راهنما برای فهميدن بهترين راه بهینه سازی موتورهای جستجوگر مهم هستند.




:: بازدید از این مطلب : 514
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 اسفند 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: